Norrlänningarna klagar på att det är så kallt, typ -22 grader. Men vi här nere då? Det ryktades om -9 grader i morse. Ni måste ju förståååå att vi då har det ännu kallare än så. Kylan är på något annat sätt lixom. Det tredubblas bara för att graderna befinner sig i storcity. Vilket betyder att vi imorse hade ca -27 grader med blåst.
Dessvärre gäller det endast minusgrader. Så fort man passerat +5 känns det som gamla vanliga norrlandsgrader igen.
Märkligt det där.
Fast det är fuktig luft här också. I och för sig känns det mildare idag trots att det är kallare på termometern. Igår var det apkallt.
SvaraRaderaSamuel: Just Umeå är faktiskt inte någon jätte-hit när det gäller vintrar...
SvaraRaderanej det är verkligen ett mellanting. det är dessutom ett dagligt samtalsämne. urk för väder
SvaraRaderaSamuel: Bäst du flyttar ner!
SvaraRaderaVintern är skit oavsett, så enkelt är det. Kallt och ett evigt mörker. Det spelar ingen roll om den är +3 eller -24 (som igår...).
SvaraRaderaHär har det varit temperaturen hållit sig på dryga - 30 i två dagar. Ögonen frostade igen på väg till jobbet igår, så jag såg knappt nåt:)
SvaraRaderaUrsäkta meningsbyggnadens konstighet. Kanske förstår du vad jag menade ändå...
SvaraRaderaJ: Vintern är faktiskt bra onödig!
SvaraRaderaMiriam: Den kallaste helgen på din ort har ändå inte varit. Så vänta med spänning till sista helgen i januari. DÅ BLIR DET KALLT!
Stockholmare bara klär sig sämre när det är kallt! Du har blivit Stockholmifierad Sandra.
SvaraRaderaMalin: Jag är inte Stockholmifierad. Jag har på mig TJOCK vinterjacka, kängor, fodrade tumvantar och en mössa.
SvaraRaderaLix.