fredag 16 januari 2009

Ey, sluta klaga!

Norrlänningarna klagar på att det är så kallt, typ -22 grader. Men vi här nere då? Det ryktades om -9 grader i morse. Ni måste ju förståååå att vi då har det ännu kallare än så. Kylan är på något annat sätt lixom. Det tredubblas bara för att graderna befinner sig i storcity. Vilket betyder att vi imorse hade ca -27 grader med blåst.

Dessvärre gäller det endast minusgrader. Så fort man passerat +5 känns det som gamla vanliga norrlandsgrader igen.

Märkligt det där.

10 kommentarer:

  1. Fast det är fuktig luft här också. I och för sig känns det mildare idag trots att det är kallare på termometern. Igår var det apkallt.

    SvaraRadera
  2. Samuel: Just Umeå är faktiskt inte någon jätte-hit när det gäller vintrar...

    SvaraRadera
  3. nej det är verkligen ett mellanting. det är dessutom ett dagligt samtalsämne. urk för väder

    SvaraRadera
  4. Samuel: Bäst du flyttar ner!

    SvaraRadera
  5. Vintern är skit oavsett, så enkelt är det. Kallt och ett evigt mörker. Det spelar ingen roll om den är +3 eller -24 (som igår...).

    SvaraRadera
  6. Här har det varit temperaturen hållit sig på dryga - 30 i två dagar. Ögonen frostade igen på väg till jobbet igår, så jag såg knappt nåt:)

    SvaraRadera
  7. Ursäkta meningsbyggnadens konstighet. Kanske förstår du vad jag menade ändå...

    SvaraRadera
  8. J: Vintern är faktiskt bra onödig!

    Miriam: Den kallaste helgen på din ort har ändå inte varit. Så vänta med spänning till sista helgen i januari. DÅ BLIR DET KALLT!

    SvaraRadera
  9. Stockholmare bara klär sig sämre när det är kallt! Du har blivit Stockholmifierad Sandra.

    SvaraRadera
  10. Malin: Jag är inte Stockholmifierad. Jag har på mig TJOCK vinterjacka, kängor, fodrade tumvantar och en mössa.

    Lix.

    SvaraRadera