onsdag 12 januari 2011

Hur gör ni för att få hårdkokta ägg?




Den här sörjan går ju inte att äta!

4 kommentarer:

  1. Det beror ganska mkt på spis och kastrull, men hemma hos oss:
    koka upp, dra ner värmen litegrann, koka minst 8 min.

    I stugan kan man koka upp & stänga av värmen och låta stå, men där har vi gamla hederliga plattor. På häll funkar det inte riktigt.

    SvaraRadera
  2. Omentjej: Då är det däför som det funkar i stugan men inte hemma hos oss på induktion!

    Jag tror att vattenmängden också kan ha gjort sitt till. Eller, för liten kastrull=för lite vatten till fyra ägg.

    SvaraRadera
  3. Jag kokar mina i helst 15 min. Då är jag på den säkra sidan!

    SvaraRadera
  4. T: Det låter precis som mig!

    SvaraRadera