torsdag 10 april 2008

Visitor

I helgen kommer vår första besökare! En norrlandsbesökare. Exil Stockholmare. Han kände tydligen att han ville återuppleva inställda och försenade SL-tåg, korrupta busstider, dålig luft och stress. Det är ju jätte härligt!!

Dessutom slog min önskan om sol in idag. Fast den kom först efter arbetstid, precis när jag klivit in genom ytterdörren -men den kom!! Det betyder att besökaren minsann får uppleva riktig vår också, det är INTE fy skam. Jag förstår om han vill ner hit. Stockholm är på något vis behagligt och bra! Idag hade jag klätt på mig en form av vintermundering som bestod av bland annat yllekofta. Det visade sig vara på tok för varmt när det var dags att ta kollektivtrafiken i akt och åka hem. Vädret hade slagit om helt och vips var det vår igen. Jag förstår ingenting, men det gör inget. Bara jag får min vår!

Jag är dödstrött och hela veckan har gått i trötthetens tecken. Förstår ingenting, men imorron tar vi en paus i ett par dagar och vilar upp oss. Blir perfekt det! P sa till mig i måndags, när jag just vaknat och försökte tvinga min lekamen till uppståndelse: "Snart är det fredag!". Just då kändes det som att han ljög mig upp i ansiktet. Idag känns det som att han hade väldigt rätt. Fredagen bara dök upp! Perfekt. Kanske kan jag smita liiite tidigare från arbetet imorgon också! Det känns vuxet. Att gå tidigare från jobbet, för att man får det. Ha!

Inga kommentarer: