tisdag 21 oktober 2008

En ovanlig dag på jobbet.

Idag var det ingen bra dag. INGEN bra dag.

Det kändes från och med att jag satte ner tån på mattan i sovrummet. Jag bestämde mig för att fara i tid till jobbet, komma in hyfsat tidigt för att kunna åka hem tidigare. Lyckades med bravur komma med en buss i tid. Det händer sällan. Hamnar på perrongen i tid. Men inget annat är i tid såklart. Här börjar eländet på allvar. Det blåser, iskallt. In genom ena örat och ut genom det andra. Ont gör det. Strax därefter börjar det regna. Inga tåg.

Sen kommer två tåg, efter kanske 25 minuter eller nåt. Två tåg på väg till samma ort -Märsta. Helt fel håll. Två stycken dessutom. Jakobsbergståget var inställt. Ja, vad hade jag kunna räkna med? Långt senare kommer mitt tåg. Överproppat med människor så jag får stå och trängas, riktigt inklämd. Landar i Sumpan. Ösregn, iskallt ösregn. Inget paraply. BLÖT.

Väl inne i arbetsbyggnaden plockar jag upp min dator, den har jag haft med mig hem över natten, eftersom jag har beredskap i veckan. Just inget händer när jag trycker på on-knappen. Slutar med att IT-support blir inkopplad. De var inkopplade fram till 16.30. Hårddiskkrash. Jag jobbar med IT. Jag hade ingen dator på hela dagen. Dålig matematik. Fick bli kvar på jobbet extra länge för att se så att jag hade tillgång till allt jag behöver för att kunna supporta mitt jobb i natt.

Hoppas jag har det!

Inga kommentarer: