fredag 3 april 2009

Ledig fredag!

Idag är jag off from work! Fantastiskt skönt. Har hundra ärenden att ta tag i, men jag slipper i alla fall stressa iväg på morgonen! Så här har det sett ut hittills:

Ekologiskt Gevalia-kaffe i press. Soyghurt från Carlshamn, smaken blåbär. Mjölkfri förvisso, men den luktar rengöringsmedel från Galne Gunnar och smakar si så där. Den slinker ner i alla fall! En ostmacka och en med mjölkfri leverpastej. Det är bara ICAs egna leverpastej som är mjölkfri, vilket förbryllar mig. Varför stoppar dom andra i mjölk, om det inte är avgörande för smaken??
Boken jag läser: PS. Jag älskar dig! Har precis avslutat kapitel tolv. Sämst på att läsa böcker sedan en tid tillbaka. Har längtat efter läslusten, men kom på att den knappast kommer om jag inte plockar upp en bok. Tror att den är tillbaka!

Ute skiner solen. Jag ska strax dra iväg på mina ärenden och ta del av solstrålarna. Wohoo!! Vi har inget vardagsrum och ingen TV därför har morgonen spenderats i sängen. Så fantastiskt skönt! Just ja, måste ringa någon om inbrottet...undra vem? Ska genast ta reda på det!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Håller med om att soygurt inte är det godaste som finns, och jag har också undrat varför de nödvändigtvis ska ha mjölk i leverpastejen (och mycket annat där det verkar onödigt).

S sa...

Ponder: Nä, oatleys havredryck är godare. Men den är ju inte krämig. Man än då aldrig nöjd! Jag har ju i alla fall mat på bordet. (sägen då för tillfället).