torsdag 7 maj 2009

Filmrecensent, det nya jag.

Jag är så dålig på att recensera saker. Jag har nog svårt att sätta ord på vad jag känner eller har känt för någonting. Eller något sånt. Jag har ingen aning faktiskt. Men i alla fall. Jag var ju på gratis bio ikväll. En Shopaholics bekännelse.


Boken är inte bra. Det händer ingenting i den. Ändå har jag kommit halvvägs på något vis, under inte allt för lång tid. Nu har jag sett filmen. Är verkligen glad över att jag inte behövde betala. En feelgoodfilm som inte lämnade några avtryck. Lättsam, med kärlek och glädje och sorg och allt blir bra. Men jag måste erkänna att jag dog av skratt ett par gånger i filmen! Så där så att ögonen tårades och jag önskade att bästa T satt bredvid och förstod mig.

Ja. Mer än så va det inte med den filmen.

Nämen just det. Filmens story och bokens story överensstämmer ju inte riktigt. Vilket gör att jag måste fortsätta läsa den där tröga boken. I filmen är hon i New York i boken i London. Det är samma karaktärer med i boken, men inte på samma sätt. Aja. Jag läser väl klart bara. Även om den är dålig.

6 kommentarer:

fia sa...

Bra sammanfattat måste jag säga!

S sa...

fia: Så bra!

t sa...

så bra att du uppdaterade oss om filmen, då håller jag mig till min orginaltanke och till andra, mer intressanta filmer.. Hoppas att vi snart kan gå och se en rulle och skratta tillsammans. Om några dagar ses vi, igen. Längtar!!

S sa...

t: Ja, det kan vi kanske göra snart! Wohoo!

Världen enligt J. sa...

Jag måste vara lite trög som inte fattade att du fick biljetter till just den filmen...

Liiiite märkligt att delvis byta handling. Slutet i boken är så banalt så du behöver inte läsa klart den av det skälet. Det räcker att bläddra fram!

S sa...

J: Äsch. Jag var faktiskt inte helt tydlig. Jag trodde det när jag skrev, men sen läste jag inlägget och kände att jag nog inte alls var så tydlig.