måndag 22 november 2010

2010-11-22, kl 06.30

Då tog hon sitt sista andetag. Söta lilla mormor. Jag har gråtit från och till hela helgen och även idag. Såklart. Min mamma har låtit lugn hela tiden sedan jag fick höra att mormor blivit inlagd. Men idag, kl 07.06 kom samtalet jag väntat på. Jag hörde direkt att mormor gått bort. Mamma var så ledsen, men försökte vara stark. Vi grät ihop och konstaterade att mormor är glad att det är över. Det var jätteskönt att hon fick ta sitt sista andetag idag.

Vi har så många fina minnen tillsammans och jag är så glad att vi har kunnat kommunicera med varandra fram till slutet. I somras kidnappade jag och mamma henne till Järnäs klubb, eller klöbba' som mormor sa, det är där bilden är tagen. Hon pratade om denna utflykt hela hösten och hur fantastiskt roligt det var! Det var den sista utflykten tillsammans och jag är så glad att vi gjorde den tillsammans. Mamma, mormor och jag.

7 kommentarer:

Therese sa...

Jag beklagar sorgen Sandra! En otroligt fin bild på din mormor! Ta hand om dig!

Viktoria sa...

Åhh så fin hon är!!

Jag är ledsen för din skull S!

Kramar från norrland!

fia sa...

Hon är så fin din mormor!

Omentjej sa...

Jättefin bild! Jag beklagar, det är så jobbigt när ens nära försvinner. Stor kram till dig!

Världen enligt J. sa...

Beklagar sorgen - hoppas dock att hon fick ett riktigt fint liv och ett drägligt avslut.

Miriam sa...

Fin bild och fint skrivet! Kram till dig och familjen.

S sa...

Alla: Tack! Jo, min mormor var riktigt fin...på utsidan och insidan. Hennes sista stund i livet var utan smärta, men ingen vet riktigt hur pass mycket hon hängde med i vad som hände runtomkring henne. Hennes liv var fint och hon ångrar nog inget!

Sötis.