lördag 24 juli 2010

Helt simpelt roligt!

Igår kidnappade jag mormor, 93 år. Vi tog en sväng till Järnäsklubb, eller "Klöbba" som mormor valde att uttala det. Dessutom önskade hon att hon inte gett bort båten annars hade vi kunnat satt oss i båten och metat abbar'n (abborre)!

Innan kidnappandet kunde skrida till verket fanns det tveksamheter om att det kunde bli verklighet. Men väl i bilen gick det bra och när vi var framme kom det så många superlativ från tanten att det hela kändes väldigt lyckat! Jag hade aldrig varit där, men jag rekommenderar alla att åka dit. Kaffe för 15 kr hittar man ingenstans, förutom där, tror jag.

Jag säger som mormor sa igår: "Det var helt simpelt roligt!!" Och det är så roligt när man lyckas göra mormor glad och hon lever verkligen upp när hon får komma utanför dom där dörrarna på boendet.

2 kommentarer:

Miriam sa...

Fantastiskt uttryck!

S sa...

Miriam: Ja, så simpelt och så sant!