fredag 2 juli 2010

Mage, mage. Denna mage.

Jag har en besvärlig mage. På slutet har den varit väldigt besvärlig. Mycket mer än vanligt. Senaste tre veckorna med en superpeak sista veckan. Det är jätteirriterande!

Precis när jag har kommit igång med att springa och börjar känna cravings efter löparskorna då slår magen till. Helt omöjligt att jag vågar ge mig ut och springa, med risken att jag får sätta mig i en buske vid gamla Huddingevägen och dra ner brallorna. Det är så tråkigt.

Magen kan verkligen ställa till det. Den gör mig otroligt osäker och ibland känns det som att jag lever lite i mitt eget fängelse. Ibland kan jag känna att det är jobbigt att gå ut. Jag måste lokalisera varje vrå och leta toaletter med blicken innan jag kan slappna av. Frustrerande.

Så. Då har jag fått berätta det.

8 kommentarer:

Miriam sa...

Fy också. Allt ska ju bara funka tycker jag! Lider med dig.

Viktoria sa...

Det låter väldigt jobbigt! Trist :( Jag hoppas den uppför sig framöver.

Therese sa...

Usch å fy för magkrångel :(

S sa...

Miriam: Ja, eller hur? Vad är det för fel på det?

Viktoria: Ja, den har varit okej i en dag nu!!

Therese: Ja, fy. Vi kanske får leva med det på paddlingen...?! =)

F. Timeus sa...

Jag vet vad du pratar om (utifrån mitt perspektiv) och då förstår jag att du valde minigolfrundan som hetaste jobbförmånen! De ligger ju ofta i anknytning till en servicebyggnad - om nu minigolfbanan ligger på en camping.

S sa...

Fredrik: Haha!! Ja, precis. Och toaletterna i de där servicebyggnaderna luktar ju redan skit blandat med märkligt rengöringsmedel när man kliver in. Så det blir liksom ingen skillnad i doften om jag behöver använda mig av servicen eller inte! =)

Men stackars oss.

Ponder sa...

Du vet att jag vet, inte för att det gör något bättre... Att behöva dra ner brallorna längst Huddingevägen låter absolut inte som någon höjdare, förstår att du pausar med springandet ett tag.
Hoppas den bättrar på sig magen, fort fort.
Kram!

S sa...

Ponder: Jo, jag vet att du vet. Det gör ju ändå lite saken lite lättare, för det är någon som förstår. Många förstår inte varför man inte planerar bättre eller helt plötsligt måste ställa in träffar eller andra planerade saker. Att det kommer hips vips är svårt att förstå. Vilket jag kanske kan förstå...ja, du vet.