måndag 5 juli 2010

Men URSÄKTA!

Hur tänker dom? Feministiskt Initiativ. Nu kanske det är precis den här typen av inlägg som dom vill ha och då bjuder jag på det.

Jag surfade in på Aftonbladet.se och såg rubriken: "Fi eldar upp 100 000 kr". Gudrun ska imorgon, under Almedalsveckan, elda upp 100 000 kr av de pengar partiet har. Det kallas för en manifestation för rättvisa löner mellan kvinnor och män.

För mig blir det mer ett hån mot alla de som knappt kan betala sin hyra varje månad? De som inte kan åka på semester med sina barn? De som inte ens kan ta sig till Gröna Lund med sina barn? Alla de som inte blir mätta dagligen för att de saknar pengar.

Att bränna upp 100 000 kr var verkligen det mest fruktansvärda jag har hört talas om. Jag blir rädd när sådana vill in i riksdagen. Fi och SD i en och samma riksdag. Stor-hurven tog just över min kropp. Nä Gudrun, ta dom där 100 000 kronorna och investera i en ekonomikurs eller nåt.

Herregud, nu får jag ligga sömnlös inatt igen.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag håller helt med. Tror inte att de vinner några röster på det (tack och lov). Om de däremot hade gett säg 5000 kr till 20 ensamstående låginkomstagare istället...

S sa...

Ponder: Ja. Tack och lov! Om dom hade skänkt pengarna till något, kanske till ditt förslag eller något annat som jag inte kan komma på just nu, då tror jag mycket väl att dom hade kunnat få röster.

Men det här tilltaget är ju till och med olagligt.