söndag 18 september 2011

Igår. Kolmården!

Gårdagens tur till Kolmården kan sammanfattas med: Bra väder, bra humör, bra ställe, grymt bra barn! Fruktansvärt trött när vi kom hem.

Sjukt nöjd över att jag har sett Zebror som fick frispel och liksom skrek ut sin ilska när vi satt några meter ovanför, för att inte tala om girafferna som galopperade. Det ser så roligt ut med den där långa halsen på svaj. Sedan har vi delfinerna -hur gör dom, de där skötarna? Hur kan man med en hand visa höger och delfinen bara åker i en formation som siffran åtta hur snabbt som helst. Jag förstår ingenting. Inte maken heller. Men barnet bestämde sig (tydligen för andra gången enligt mamman) för att blir delfinskötare. Jag lovar att sitta på parkettplats när hon står där och visar höger och vänster och kastar fiskar till sina delfiner. Sjukt coolt!

Till barnets mamma sade jag att vi nog var hemma till kl 18.30 ungefär. Vi lämnade av barnet klockan 21! På vägen ut från Kolmården hittade nämligen barnet den roligaste lekparken på länge. Världens klätterställning. Om man skulle leka inte nudda mark och börja på punkt A och ta sig till mål så tror jag seriöst att man knatat på i en kilometer eller nåt.

Jag är grymt nöjd med dagen. Dels för att jag fick se Kolmården och dels för att jag fick rå om lilltjejen en hel dag!

1 kommentar:

Frk S. sa...

Tack för igår!! Hon somnade med ett leende på läpparna, yrandes om alla djur:)