torsdag 15 september 2011

Kurs=Prov

Jag har prov på min kurs imorgon och jag känner inte att jag behärskar att utföra det där provet. Förstår inte hur det ska gå till faktiskt. Jag sitter med pärmen öppen bredvid mig för att repetera. Men jag tror att jag somnar vilken minut som helst.

Hur ska det hela sluta?

Jag överväger att strunta i provet. För det är helt frivilligt. Men det kanske är bra att göra det för att mäta kunskapsintaget på något vis. Och om jag gör provet och lyckas tillräckligt bra så kan jag ju gå fler kurser och helt plötsligt är jag certifierad.

Äsch. Vi får se imorgon vilket humör jag (läs:hjärnan) är på.

2 kommentarer:

saravillfara sa...

Hej! Hoppas det går bra att jag ställer en fråga som inte har med inlägget att göra? Jag såg nämligen i en kommentar inne på en annan blogg, att du verkar ha Eva Solos tebryggarkanna.
Alltså, hur funkar den, när man brygger med te i silen, och teet dragit klart - trycker man ner tebladen med den där pinnen då, och låter pinnen vara kvar? Går det ändå bra att hälla te ur kannan, eller kan man ta bort pinnen? Konstig fråga kanske. :)

S sa...

saravillfara: Visst har jag en Eva Solo!

Jag vet inte om jag gör rätt, men jag stoppar te i silen, låter det dra ett tag. När jag tycker att det verkar färdigt trycker jag "pinnen" och då samlas alla teblad i behållaren längst ner på pinnen. Vilket gör att dom inte ligger i vattnet längre. Sen är det bara att hälla te ur kannan! Vätskan åker på sidan av tesilen.

Man behöver alltså inte ta ut pinnen.

HOppas det hjälpte!