lördag 1 maj 2010

Brasan


Som ni ser hade vi värsta elden här i Årsta. Gigantisk brasa! Nehej, nu ljög jag. Men den var fullt tillräcklig och det är alltid lika trevligt. Jättemycket människor! Verkligen en fin tradition som jag är glad finns här. Vi konstaterade också att skolan här i Årsta inte kommer att lägga ner än på några år. Det finns ju hur mycket barn som helst här. Det är ju skoj!

Kvällen värsta händelse var när ett förvirrad rådjur sprang in i elden och sedan rätt in i den värsta folkmassan. Jag hann inte med, för allt gick så fort. Men hemskt var det.

Det bästa med kvällen var att bli bortbjuden till grannarna. Det blev olivbollar, jordnötsbollar, fantastisk spenat- och fetaostpaj och sedan kladdkaka med after eight och glass. Och spel! Jag vann med min norrländska partner! Grymt bra kväll.

1 kommentar:

fia sa...

Fin kväll ni verkat haft!