tisdag 11 maj 2010

Det är lika roligt som konstigt

Jag gillar att ta reda på saker om människor. Inte genom detektivarbete, utan genom samtal. Genom dessa samtal får man reda på en hel del saker som är helt oväntade. Det är jätteroligt!

De senaste två veckorna har jag fått reda på att en av mina kollegor, den person vilken jag övertog min nuvarande position från, har ägt en av krogarna i Årsta. Den jag aldrig har besökt. Heeelt oväntat. En annan kollega som gärna spelar gitarr hellre än jobbar kom med informationen att en väldigt nära släkting till honom spelar i Hammerfall. Det var också helt oväntat. Men idag fick jag reda på någonting som var beyond oväntat. En av mina nyare kollegor har jobbat som pilot! Han flög stora flygplan och inte bara inom norden.

Jag undrar hur han kunde hamna på min arbetsplats. Det är verkligen jättekonstigt. Pilot...jag har svårt att ta in det. Jag börjar också fundera på om jag någonsin vill flyga igen.

Inga kommentarer: