tisdag 25 maj 2010

Det gick ju si så där, va

Jag har ju ett ständigt sug i magen efter New York numera.

Sen fick jag för mig att jag skulle åka och köpa underlägg/tabletter till hemmet, i Josef Franks Manhattan design. I plast, inte tyg. Ovala, inte fyrkantiga.

"Ovala tillverkas inte längre", hör jag kvinnan säga till mig, hon som jag precis ställt frågan om de har de ovala någonstans. Hur kan man sluta tillverka dom?! Himmel.

Sen tänkte jag att jag köper väskan. Jag gör det. Nä, det gjorde jag inte. För den fanns inte hemma.

Nähänä, en annan dag kanske. Hem kom jag med två fyrkantiga underlägg i alla fall. Får komplettera eller lämna tillbaka efter en utvärdering.

5 kommentarer:

Omentjej sa...

Vackert!

Världen enligt J. sa...

Varje gång på Svenskt tenn så står jag och klämmer på smålandskassen i Manhattanmönster, men sedan tänker jag på hur smutsig den kommer att bli efter ungefär tio minuter i min ägo och håller mig till Teheran och andra mer förlåtande tyger. Men fin är den allt!

Det är för övrigt väldigt frustrerande att ha ställt in sig på att köpa en viss sak bara för att upptäcka att den är slut eller har utgått. Särskilt på Svenskt tenn...

S sa...

Omentjej: Sidan, väskan, Svenskt Tenn, eller Manhattanmönstret?! =D

J: Jo, risken är ganska stor att den blir smutsig. Tanken har slagit mig. Men det är ju sååå snygg! Teheran är inte heller fel.

S sa...

J: Och ja, det är sjuuukt irriterande när man äntligen tar sats för att köpa nåt och då har dom slutat tillverka det!

Omentjej sa...

Allt! =D