fredag 28 maj 2010

Om en kalufs

Det här min jättekonstiga frisyr. Det är liksom två frisyrer i en. Det är konstigt. På bilden ser den ännu konstigare ut än vad den är i verkligheten. Det ser ju ut som en mössa på huvudet. Jag vet att jag skrev om den när jag just hade klippt mig, men hittar inte inlägget.

Egentligen vill jag att den ska se lite stripigare och coolare ut. Rockig. Men nu gör den inte det på bilden. Framifrån är det snedlugg som mest bara irriterar mig när jag sitter vid datorn så mycket. Den faller ner hela tiden. Så därför blir det hårspänne varje dag. Jag tror att rockigheten har försvunnit i och med att det växer och blir tungt. Det väger massor, mitt hår.

Jag har mycket hår. Det kanske syns? Många hårstrån och tjocka hårstrån som egentligen är rödlätta åt det blonda hållet. Men nu är jag inne i en mörk period. Fast i hjärnan går jag mot en ljus tid igen. Kanske? Jag har relativt ofta fått frågan om det är mitt hår, det långa. Jag blir lika förvånad varje gång! Klart att det är mitt hår.

När håret växt ut tillräckligt, säg...i juli, då åker det långa av och det blir någon form av page. Tror jag. Eller så rakar jag ena sidan och långt på andra. Lite som Robyn. Kanske lite ljusa slingor? Eller ska jag raka av allt och börja om från början, där jag var för 31,5 år sedan? Eller bleka ner allt till askvitt kanske?

Det här är ett ämne jag aldrig kan komma överens med mig själv om. Kalufsen.

4 kommentarer:

Ponder sa...

Oj, vad mörkhårig du är! Och på bilden ser det faktiskt lite ut som att du har en pälsmössa på dig, men det ser säkert jätte bra ut på riktigt.
Jag önskar jag vågade och orkade göra något roligt med mitt hår...

fia sa...

Jag har samma typ av överläggning med mig själv. Hade i princip bestämt mig för att spara ut allt till en och samma längd, men nu i helgen har jag blivit helt förvirrad igen. I-lands!

S sa...

Ponder: Jao, ganska mörk är jag! Det ser ganska mycket ut som en pälsmössa. Riktigt så där exakt ligger inte håret i vanliga fall. Och snart ligger det inte alls. Det måste bort. Bort, bort, bort!!!

fia: Ja, jobbigt. Det får vara hur mycket i-lands som helst, så är det ändå ett problem.

Micheal Alexander sa...

I have found that this site is very informative, interesting and very well written. keep up the nice high quality writing Headhunter Sundsvall