fredag 9 april 2010

Lättnad nåt alldeles värst

Magen var inte helt okej igår när jag lämnade jobbet. Okej som i att jag kände att det saknades ett par arbetsdagar den här veckan. Men innan jag åkte hem igår bokade jag upp alla "mina" tekniker på ett möte kl 14 idag, med känslan att kl 14 var alldeles för sent. Det där mötet skulle överösa mig med tankar och grubblerier och antecknande och snåriga tankar. Jag var helt säker på att jag skulle bli kvar på jobbet till kl 19 igen. Fredag till trots.

Men jag lämnade mötesrummet glad och lättsam. Allt kändes så himla bra efteråt! Jag kunde inte fokusera alls. Om nu det kan vara positivt??! Allt gammalt inom mig lämnade jag kvar i det där rummet och gick ut och tog en kaffe och bestämde mig för att åka hem. Frågetecken blev utropstecken där inne. Eventuella tvång och därmed sura miner slutade med leenden och glada tekniker.

Det känns fortfarande som att mötet blev för bra för att vara sant, så vi får se om jag har magkatarr på måndag, eller om jag kan ägna dagen åt att dricka kaffe?!

Tänk att möten kan vara så befriande.

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh vad härligt, jag tror det här var en alla tiders bra fredag helt enkelt! Kram!

S sa...

Omentjej: ja, verkligen alla tiders!