lördag 17 april 2010

Va? Är han och jag i samma land?

Jag surfade in på en av Jon Olssons hemsidor, Jon Olsson Super Sessions.

På den sidan hittade jag en hel del schyssta skidfoton tagna av några av världens bästa fotografer inom den genren. Bland annat Nate Abbot. Nate blir intervjuad och får frågan nedan. Hans svar förvånar mig.

What is the best thing about Sweden?
The best things about Sweden is how much fun everyone in this country has—so much good vibe and so many fun times. Also, I love the volcano that’s keeping me from leaving.

Han och jag kan inte befinna oss i samma land. Omöjligt. På mitt jobb stönar alla när dom kommer in till jobbet på måndagar och konstaterar att det är just måndag. Ingen glädje alls. När det sedan blir fredag är dom inte riktigt nöjda med det heller. Nej. 40 veckors semester per år, det vore nåt. Ja. Ingen glädje alls. Är det inte jobbet så är det något barnkalas som har varit orsaken till irritation och utebliven vila. Det klagas i alla fall hela tiden. Ingen glädje alls.

Så jag undrar om Nate verkligen befann, eller befinner, sig i Sverige?

Inga kommentarer: