torsdag 8 april 2010

Übermycket

På jobbet är det helt galet med jobb. Jag vet inte om det är jag som är kass på att planera eller vad det är, men det är helt sjukt tryck. Antagligen pressar jag mig själv till perfektion, perfektion som inte kan uppnås om jag inte får hjälp.

Jag är optimist när det gäller jobbet, men jag skulle verkligen behöva en dag till i veckan. Förut klagade jag över att jobbet var tråkigt. Nu klagar jag verkligen inte, men känner att det börjar bli jobbigt med alla timmar. Det är jätteroligt med mitt nya jobb, men 20 timmar plus förra månaden gör att jag snart kan åka till Thailand igen genom att bara utnyttja min övertidsbank. Precis som sist.

Så ska det kanske inte vara? Även om det är roligt på jobbet! Jag måste komma på något smart.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag blir alltid lika imponerad av de som faktiskt kan förlora sig i jobbet så där. Jag måste nog sakna den genen tror jag, eller så har jag aldrig haft något tillräckligt roligt jobb...

Det går inte att delegera på något vis?

S sa...

Ponder: Jobbet delegeras, jag koordinerar bara. Men de som det delegeras till har inte samma typ av arbetsmoral som mig.

Då menar jag inte den där man stannar kvar på jobbet jättesent, utan bara att man vill hjälpa till/jobba.