söndag 4 april 2010

Min effektivaste helg någonsin.

Jag har nog aldrig gjort så mycket på en helg!

I och för sig har ju en vanlig helg två dagar mindre också. Men hittills har jag lagat tre rätters middagar tre dagar i rad. Städat, tvättat upphittade mattor, planterat om ett antal blommor, varit fram och tillbaka till ett köpcentrum, tryckt i mig godis, sovit som en tok, packat upp de sista bröllopspresenterna som inte fick plats innan de nya skåpen inhandlats, ätit långa frukostar (bland annat en på säng), tagit första steget mot en ny köksgardin, handlat födelsedagspresenter, försökt komma på hur "vår" friggebod ska se ut... Ja, ni ser ju. Hur effektiv som helst!

Mannen frågade om jag drabbats av damp i morse. Jag kunde liksom inte sitta still. Försökte få honom att förstå att det är mitt gamla jag som är på väg tillbaka.

Inga kommentarer: