fredag 23 mars 2012

Typ 3 regnskogar

Idag började jag att gå igenom en sån där plastsak som man stoppar papper i. Vad kan dom heta? Man staplar dom på varandra i alla fall, om man har många.

Jag har en. I den lägger jag räkningar. När jag har betalt räkningarna lägger jag ofta tillbaka dom på samma ställe. Jag gör allt jag kan för att få alla typer av fakturor som autogiro eller e-faktura, men det dimper alltid ner räkningar i pappersformat. Det händer att jag stoppar dessa papper i pärmar. Men det händer inte så ofta. Däremot händer det väldigt sällan att jag rensar i pärmarna.

Idag tänkte jag att jag skulle stoppar papper i pärmar. Började göra det, men insåg att pärmarna var i fullständig oordning. Så jag påbörjade rensning av pärmar. Det kändes sjukt jobbigt efter ungefär 15 sekunder, men hade jag väl börjat så var det ju bara att fortsätta. Känslan när man är klar är ju ändå sjukt skön!

Nu undrar jag vad som hände med det papperslösa samhället man pratade om på 90-talet? Var är molntjänsterna för oss privatpersoner? iCloud kan än så länge inte ta hand om mina försäkringspapper, tyvärr. En sak som jag kanske skulle kunna påverka, som jag kom på idag, det är att min arbetsgivare skickar ut sjukt många lönespec:ar varje månad. Det skulle dom kunna göra per mail. Faktiskt. Det tycker jag. Måste se vad jag kan göra åt det!

Förresten, ser ni hundralappen som ligger där i pappershögen? Den fick jag för ganska precis ett år sedan och idag försökte jag handla med den. Den är sjuuukt gammal. Den kändes konstig tyckte jag och även hon i kassan. Det blev inget köp med den där hundringen. Måste ringa mamma och säga att jag vill ha en ny och giltig! (skämtar bara)

Inga kommentarer: