måndag 2 juli 2012

Pedantisk

Jag är uppväxt i ett rätt pedantiskt hem. Ordning och reda. Det har verkligen funnits utrymme för lek och leksaker. Men när leken tagit slut och det har varit dags att avrunda dagen så har vi fått lära oss att plocka undan våra saker. Jag har kvar ett släng av det där. Jag gillar när man är försiktig med saker och har svårt att förstå när man inte kan vara det.

Därför gläder det mig att hon vi köpt radhus av är en riktig pedant. Människan har inte målat om i några av rummen på 23 år (!) och det syns inte. Det är tokfräscht fortfarande. Jamen märkligt och glädjande. Hon har även en pappkasse med saker som hon lagt undan till oss. Det var små plastprylar i en liten pappkartong som visade sig tillhöra persiennerna...dom fanns kvar.

Hon har ritat upp ett schema över rabatten så att jag inte i ren iver rensar bort blommorna istället för ogräs nästa år, eller kunna klura ut vilken av blommorna som rådjuren ätit upp.

Älska pendatskap!

2 kommentarer:

Fia sa...

Verkligen. Älska pedantskap och hoppas man lyckas lära de små.

Miriam sa...

Trevligt med en sån rabatt. Här var det inge sånt att förvalta.