tisdag 13 april 2010

EFTERLYSNING!!

EN GAMMAL NÖTHACKARE!

Eller, man kan nog hacka allt möjligt. Kan inte hitta en bild på en sådan jag tänker på, hur mycket jag än söker. Minns jag rätt var den i cylinderform, tänk er ett glas uppochner. Dock gjord i plast. Uppe i botten (eftersom glaset är uppochner) finns en platta med en metallgrej i en form som kan liknas vid zick zack (sick sack?). Denna platta kan föras upp och ner hur många gånger man vill, genom ett handtag som sticker upp. På denna antar jag även att det finns en fjäder, som gör att plattan stannar uppe.

Den här prylen är riktigt smart, eftersom nötterna inte sticker iväg, utan finns kvar i cylinderformen, samtidigt som man kan föra plattan upp och ner, upp och ner...osv.

Jag vill verkligen ha en sån, men farmors gamla finns inte kvar...

2 kommentarer:

Ponder sa...

Tradera kanske? Eller sånna där übertrendiga köksbutiker som finns på nätet? Där brukar det mesta finnas, bara man är villig att betala...

S sa...

Ponder: Har försökt på nätet. I köksbutikerna finns det inte heller. Nu finns bara batteridrivna saker. Tror jag ska börja tillverka en egen. Snart i butik!