söndag 23 oktober 2011

Nytt avsnitt av grannfejden

Igår var vi på fest. Jag kom hem före mannen men vi lade oss nästan samtidigt. Vi hade i alla fall ett samtal där strax efter 02.00 någon gång.

Jag vaknar kring 04-ish och tycker att jag hör musik. Vänder på mig och örat på andra sidan huvudet upplyser hjärnan om att någon spelar verkligen musik. Det är även då hjärnan uppfattar ljuden och reagerar på dem. Det är jättehög musik. Så där högt så man undrar om det är systern i rummet bredvid som gått upp och startat en egen fest.

Kl 05.58 går jag på toan. Pratar lite med mannen bredvid mig om att det är svårt att sova. Han tar sats att gå dit och knacka på, men jag är för feg en sådan sak. Så jag bad honom låta bli. Jag hade ändå listat ut att grannpartajjet borde vara slut snart. Man bytte låt alldeles för ofta. Så där som det blir innan allt spårar ut. Och jag hade rätt i den frågan, för visst slutade festen strax där efter! Jag skulle säga 06.18 utan att ha tittat på klockan.

Det var många gånger som jag tänkte att jag skulle anmäla grannen och ställa upp i grannfejden. Men det får gå för den här gången. Det är inte så ofta det är fest i den där lägenheten... Eller, det är jag som är för feg för att säga till ändå.

Inga kommentarer: