måndag 19 december 2011

Boktips?

Den här boken vill jag köpa! Som den människa jag är som lever på 2000-talet, mitt i tekniken, i ett hem med diverse tekniska prylar från företaget Apple och ett arbete där man pratar Android vs. iPhone minst en gång i veckan (trots att ämnet är uttjatat och vi alla vet att de som står på olika sidor aldrig kommer att tycka samma sak i frågan, så fortsätter dom. Lunch ut och lunch in.), så snappade jag upp denna bok i ett skyltfönster i gamla stan i fredags. På väg till makens julfest.

Jag spatserade i regnet, ganska snabbt för att inte bli jätteblöt. Pratade med min svärfar i telefonen och helt plötsligt fastnade ordet iPad i ögonvrån och jag noterade att fönstret var fullt av barnböcker. Intressant kombo tänkte hjärnan och stannade min kropp. Jag lyckades hålla kvar mitt intresse i telefonsamtalet, även om jag ville skratta lite högt åt titeln och författarens namn i en fantastisk kombo. Dessvärre passerade jag bokaffären alldeles för sent på dygnet för att ens vara i närheten av butikens stängningstid. Så boken ligger kvar där i fönstret och jag undrar hur storyn går.

A must have, känner jag. Nu ska jag leta med ljus och lykta för att få tag i ett ex. Jag börjar med nätet!

2 kommentarer:

Marcus sa...

http://www.youtube.com/watch?v=-ouOwpYQqic

S sa...

Marcus: Den ska köpas!