söndag 4 december 2011

Tjuvarnas Jul

Vad tycker ni!? Ni som sett den i alla fall. För jag har förstått att alla i min ålder inte tittar på julkalendern år efter år.

Jag gillar konceptet med 15 minuter lagom med information och lagom spänning för att man ska vilja se nästa avsnitt som är ett helt dygn bort(!). Jag utgår helt från min egen tycke och jag tänker inte alls ur ett barns perspektiv, men jag tycker att årets kalender är supermysig. Det är vintrigt och miljöerna är fantastiska. Kurre är härligt virrig och Charlie jättesöt. Jag gillar den!

6 kommentarer:

F. Timeus sa...

Jag blir lite stressad av klumpigheten Kurre kör med och så spelar de lite väl mycket. Men jag tror den kommer växa och så brukar det sluta lyckligt, vilket jag uppskattar enormt. Och jag gillar att du gillar den också - det är så många andra som sågar den överallt.

Miriam sa...

Den fängslar ju! Lagom är ett bra ord för att beskriva kalenderna tycker jag. Funderar dock på om den passar för en 2-åring, men eftersom jag tycker det är mysigt att se tillsammans så har jag bestämt att det går bra.

S sa...

F. Timeus: Jasså, finns det dom som kapar och sågar? Kurre är klumpig på ett ganska stressigt sätt, men inte som pappan i förra årets Knorrkalender. HAN var stressande. Jag tror också att den växer.

S sa...

Miriam: Jag tänker att en 2-åring inte skulle förstå just någonting. Men jag kan heller nada om barn! Men jag förstår att det är mysigt att se något tillsammans!

F. Timeus sa...

Jag kom in alldeles för sent i förra årets kalender. Såg den mest för att det var Klungan. Jag vet inte, men jag kanske har svårt för han som spelar Kurre och det har jag egentligen väldigt svårt med. Jag gillar inte att inte gilla personer som jag inte vet vilka de är, egentligen. Men jag är ju bara männisch.

Eric sa...

Jag gillar verkligen årets julkalender eftersom det är ovanligt spännande och välgjord. Tycker Gustaf Hammarsten gör en bra rolltolkning och gillade honom redan i "Våra vänners liv". Såg att han också skulle vara med i den första amerikaniserade stig larsson filmen.