lördag 31 december 2011

2011

  1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Ja faktiskt! Jag bergsklättarade när vi var till Lofoten i somras. Jag har inte ens klättrar på klättervägg förr! Jag trodde att jag skulle dö innan jag hittat toppen men jag överlevde.
  2. Höll du några av dina nyårslöften? Nyårslöfte vet jag inte om det var, men jag sa att jag skulle börja träna och det har jag minsann gjort!
  3. Fick någon du känner barn? Japp!
  4. Dog någon som stod dig nära? Nej. Faktiskt inte.
  5. Vilka länder besökte du? Thailand, Norge och Italien.
  6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? Samma sak som förra året. En resa till New York.
  7. Vilket datum kommer du alltid att minnas? 14:e Augusti. Sista dagen på semestern.
  8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Oj. Många saker har hänt. Både som jag skrivit om här och sånt jag inte tagit upp. Men det bästa beslut jag tog i början av 2011 var att fortsätta arbeta på min arbetsplats, men med andra uppgifter. Magkänslan är över förväntan ibland!
  9. Vilket var ditt största misstag? Att jag ballade ur vid löneförhandlingen och inte vågade begära mer. Men misstag är kanske att ta i?
  10. Vilket var ditt bästa inköp? Nya tapeter till sovrummet. Lätt!
  11. Vad spenderade du mest pengar på? Bilen antar jag. En bil kostar även om den står.
  12. Vad gjorde dig riktigt glad? Min man och jag tillsammans.
  13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jajjemän! Det har jag hunnit med. Riktigt dålig där i några dagar. Men det gick ju över rätt snabbt i alla fall.
  14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011? Laleh, Timbuktu och Deportees. Laleh för att hon var genialisk i Så mycket bättre. Timbuktus låt Resten av ditt liv. Den är så sjukt bra! Deportees har jag aldrig varit något fan av men deras nya album Islands & Shores som kom i höstas var riktigt riktigt bra. Problemet är bara att jag brukar glömma bort såna här saker. Precis som med filmer. Jag vet aldrig vad jag sett för filmer...
  15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år? Skulle säga bättre! Jobbsituationen har varit mycket bättre än förra året och eftersom jag tillbringar mycket tid på det bygget så är det viktigt att trivas.
  16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Ja, att sy. Alltid att sy.
  17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Slösurfandet. Alltid slösurfandet.
  18. Hur var din julafton? Oh, bra! Jag skulle inte säga lugn. Men det var juligt och god mat och fika och håll i gång som det blir med tre barn på julafton!
  19. Blev du kär? Blev kär. Jag är kär i min man hela tiden.
  20. Vilket program har varit det bästa på tv? Här kan jag inte uttala mig. Har inte följt någon serie under hela året, men kanske På Spåret om jag måste säga något?
  21. Hatar du någon som du inte hatade förut? Eh, nä.
  22. Vilken var den bästa boken du läst under året? Jag har inte läst så mycket under året. Men Maria Lampsos Mitt liv med Saddam var väldigt intressant. Bingo Rimérs En flickfotografs bekännelser fick mig att ändra syn på Bingo. Sen har vi Morgan Allings Kriget är slut, den tog bara ett par dagar att ta sig igenom. Den var verkligen gripande.
  23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Kanske får jag säga Deportees.
  24. Önskade du dig något som du fick? Japp! Jägarexamen i julklapp.
  25. Önskade du dig något som du inte fick? Ingen aning....inget jag verkar sörja i alla fall.
  26. Vilken var årets bästa film? Åh nej. Jag kan inte sånt här.
  27. Vad gjorde du på din födelsedag? Dagen började med frukost på säng. Det gör det alltid. Sen kommer jag inte ihåg mer...
  28. Vilka var de bästa människorna som du träffade? Familjen. Klyschigt, I know.
  29. Hur skulle du beskriva din klädstil? Stil? Jag har ingen röd tråd. Försöker klä mig i det jag trivs i. Det som känns bra och sitter bra och förhoppningsvis fungerar ihop färgmässigt.
  30. Vad fick dig att må bra? Nya kollegor.
  31. Vilken kändis var du mest sugen på? Uhm?
  32. Vem saknade du? Föräldrarna och min syster. Vi bor alldels för långt ifrån varandra. Alldeles.
  33. Vilken var din bästa månad? Juli/Augusti.
  34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Det gör det alltid hos en som är självkritisk.
  35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Oj. Det kommer att skilja sig! Det lovar jag. Utan att gå in på detaljer.

2 kommentarer:

Therese sa...

Roligt att läsa, som alltid! :) Hoppas 2012 blir ett toppenår på alla sätt och vis!

S sa...

Therese: Tack detsamma!