söndag 1 januari 2012

Första dagen på 2012

Jag känner mig 13 kilo lättare! Vi har en ganska stor garderob i hallen, med tre skjutdörrar. Den rymmer en hel del skit faktiskt. Men även bra saker. Men även skit. Nu har skiten bytt plats mot tomma hyllor. Puts väck borta är skiten! Sågarna som legat och skräpat och alltid varit jobbiga att ta fram hänger där dom borde. Det där el-schemat som finns i alla bostäder är upphängt, skrivaren som pajjat för länge sedan ligger numera utanför garderoben i väntan på bortfraktande tillsammans med en hel del annat bråte. Jag tror att jag lyckades skrapa ihop tre soppåsar med saker som vi bara slängde. Platsrör för eldragning som inte kommer att bli av (för att den redan är gjord) bland annat. Kablarna är i plastlådor nere i källaren och även lite annat.

Renoveringsprylar som är bra men som inte används speciellt ofta, om ens någonsin igen ligger i en plastbalja av större modell och ska till förrådet. I samma balja finns även diverse kabel och tapetrullar med någon våd kvar om det skulle behövas. Med mera, med mera.

Himmel vilken bra start på året! Nu är det bara att gå rum för rum och röja tror jag.

2 kommentarer:

Miriam sa...

Underbar känsla det där att röja undan grejer!

S sa...

Miriam: Obeskrivlig!