söndag 8 januari 2012

Vad hände?

Jag känner mig inte på jättebra humör idag. Tyvärr. Mina svärföräldrar kommer hit och då är det roligare om humöret är lite bättre. Lättare att umgås i alla fall. Jag tror det beror på att jag inte sov bra i natt. Jag blev nämligen skjuten, eller jagad. Skjuten blev jag aldrig. Hela natten har jag blivit jagad.

Sen skulle jag baka rulltårta och nu har jag bakat tre stycken och slängt allihop. Helst hade jag sylat dom hårt på någon random person som passerat köksfönstret. Sjukt arg! Skrev ett sms till pappa:

"Hälsa mamma att jag bakat tre rulltårtor och jag ska ALDRIG MER I MITT LIV baka en rulltårta igen eftersom dom finns att köpa. Jag vill heller inte prata om det. Punkt."

Hur svårt ska det vara? Igår jäste den så fint i ugnen, men då hade kakaot klumpat ihop sig i små, små klumpar. Tänk snabbkaffestorlek på klumparna. Så den var blek med prickar. Såg sjukt trist ut. Den första som jag gjorde idag jäste inte, men blev jämnbrun. Samma visa med den tredje. Då var jag så arg att jag hade kunnat skrika högt. Riktigt högt och väldigt länge. Men min mamma har lärt mig att inte skrika, så jag höll igen och började borsta tänderna med stängda ögon istället.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Ah, just det där klump-fenomenet har jag också råkat ut för när jag försökte göra chokladrulltårta. Har ingen aning om varför och när jag tänker efter var nog det senaste (och sista?) gången jag gjorde rulltårta.
Numera kör jag radiokaka från sju sorters kakor (tror jag den hette). Den gräddar man i braspanna (som jag lärt mig att en halv långpanna heter), delar på mitten och sen lägger ihop med en massa mocha- eller choklad kräm.

S sa...

Ponder: Det lätt gott! Men min svärmor pratade om radiokaka för ett litet tag sedan och hon tyckte att det var jätteäckligt...

Ponder sa...

Hm, det var nog inte samma, om det inte är så att hon inte gillar choklad? ;) Eller så kommer jag ihåg fel namn...