söndag 29 januari 2012

Tröttsamt

Ge mig en hormonrubbning som får mig att ta snabba beslut. Nu, tack! Dock endast temporärt, för det känns skönt att ha en jämn och fin hormonbalans faktiskt. Men just nu skulle jag behöva några timmar av hormonrubbningar. Jag orkar inte med att tänka mer på det här med barnvagn. Orkar inte!

Varför födde jag inte barn på 70-talet då valet kunde falla mellan Brio eller Emmaljunga och på sin höjd kunde man välja små eller stora hjul. Ja, färg också, antar jag. Så enkelt det vore.

Men nej, det här är värre än när vi köpte bil. Jag känner mig inte så omständig som person, men jag orkar liksom inte ta tag i det på riktigt. Jag kan heller inte bara slå till. Det finns för mycket åsikert på internet och för mycket åsikter runt omkring mig i denna fråga. Jag ger snart upp. Mycket snart.

Karln får åka iväg och köpa en bara. Men då kan det hända att han väljer fel i och för sig. Kanske fel färg också.

Nu ska jag tänka på något annat.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Lösningen heter bärsjal! ;) Då får man både närhet och träning på en och samma gång.

Miriam sa...

Tänkte att jag kunde ge nåt råd i frågan, men jag har nog inget. Det blir bra.

/Hälsningar från en som säkert skulle kunna bry sig hur mycket som helst men som bara tog det som erbjöds enklast och billigast. Har inte ångrat mig.