lördag 7 januari 2012

För ett år och 5 dagar sedan

När jag rensade det där linneskåpet, där även mina jeans huserar, för ett år sedan. Då påbörjade jag även ett självplågeri -att prova mig igenom min jeanshög! Breddandet av höftmåttet hade hållit på i si så där en tre år och jag bestämde mig för att hänga upp ett par av mina jeans på sovrumsdörren som motivation för att ta mig i dom igen. De jeansen som hängdes där de gick inte att knäppa. Omöjligt! Inte ens om jag drog in magen med våld (hur man nu gör det?) eller lade mig ner och försökte.

Hur har det gått under det gångna året då? Jo, bara bra. Den 10e januari köpte jag träningskort på Friskis och jag var där riktigt flitigt faktiskt! Jeansen kom jag i och knäppte under sommaren. Jag kunde knäppa dom utan problem, men de är ganska höga i midjan och en dag sittandes på jobbet hade blivit alltför plågsamt. Där skulle vi kunna prata om självplågeri!

Idag provade jag jeansen igen. Har inte gjort det sedan jag kom i dom. Jag är tillbaka på ruta ett. Jag kan inte knäppa jeansen. Men av helt andra anledningar! Men det är precis lika svårt att knäppa dom idag som det var för ett år och 5 dagar sedan. Öppningen är nästan identisk i storlek. Men den här gången känns det bra mycket roligare att inte kunna stänga gylfen faktiskt!

8 kommentarer:

Marcus sa...

Weeiii!

Familjen Hallman sa...

Man blir så lycklig!!!
Grattis!

Ulrika sa...

Äntligen en bild på magen!! När är du beräknad?

Miriam sa...

Glädje!

Fia sa...

Fantastiskt! Jag fick en tår på ögat.

Therese sa...

Fina magen!

S sa...

Marcus: Xbox! (?!)

Hallmans: Tack! Jag, glad blir man, det håller jag med om!

Ulrika: Hoppsan! Har du väntat. Haha! Facebook är ett no-no för mig, men här är det legitimt numera. Beräknad tredje veckan i april.

Miriam: Ja-a!

Fia: På ögat också! Höhö! Jamen man kan gråta åt det här många gånger.

Therese: Jao...den är ju nåt helt annat än någon annan mage jag haft! Mycket finare än någon annan mage jag haft. Hoppas innehållet också är fint!!

Ponder sa...

Åh vad roligt, och spännande! Stort grattis till er båda!
Och hur mår du/vad tycker du om att vara gravid?