söndag 19 februari 2012

Den enda på jorden

Jag tror att jag är den enda som tycker att det på riktigt är rätt äckligt att det är en människa inuti mig. Nu har jag slutat att påpeka detta till människor, för jag blir bemött med konstiga blickar och jag behöver inte fler av den sorten.

Jag kan inte hjälpa det, men det känns fel att man kan ha en människa i sig. Det är också sjukt vackert. Att det ens funkar! Det är inte något som någon ens kan påverka, allt bara sker av sig själv. Så klart att man kanske kan hjälpa till på traven genom att ha en sund livsföring, men ni hajjar nog.

Men som sagt. Äckligt är det också.

3 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Ja alltså...det är nog inte lämpligt att tänka efter alltför mycket när man är gravid. Det finns många osmakliga detaljer. Särskilt kroppsliga detaljer. Hua!

Men sedan kommer det ut en liten fantastisk människa och man förtränger rubbet. Fiffigt.

S sa...

J: Otroligt fiffigt!!!

Jag försöker att inte tänka så mycket. Det är som det är och svårt att påverka.

Frk S. sa...

Du och jag. Du och jag:)