måndag 20 februari 2012

Idag hade jag kunna ringa in till Morgonpasset

Körde bil till jobbet och fick då lyssna på Morgonpasset i P3. Skulle kunna vara ett av de bättre radioprogram jag lyssnar på.

Idag pratade man om rädslor i vuxen ålder. Rädslor man skäms över.

Jag ringde aldrig in, men jag kan out:a en här. Jag tycker att det är jättejätteobehagligt att promenera framför en traktor. Varför då kanske du undrar? Förhoppningsvis är ju jag på trottoaren och traktorn på vägen och då borde jag inte vara rädd. Jo, rädslan är att mina hälsenor ska bli avhuggna av skopan. Det vore så förfärligt hemskt! Det är lite samma sak med lösa hundar bakom mig. Men då är jag inte rädd att hälsenan ska gå av, då är jag mest bara lite skärrad över att hunden kanske biter tag runtom hälsenan.

Hos morgonpasset skulle man i och för sig skämmas över sin rädsla, vad jag förstod. Men jag skäms då inte. Det är ingen idé. Det är som det är!

1 kommentar:

Frk S. sa...

Då är faktiskt min fågel i örat inte så konstigt. Faktiskt.