tisdag 7 februari 2012

I nöd och lust

Det kallas tydligen Läderbröllop när man firar tredje året som äkta makar. Just idag är dagen inte riktigt lika festlig av förklarliga skäl, inte så som den var för tre år sedan. Men i minnet är det bara glädje och fest!

Jag kände mig väldigt bekymmersfri den dagen och det största problemet som uppstod var att min systers BH var kvar i Göteborg vilket vi upptäckte kl 7 på morgonen. Som tur var så fanns det fler BH:ar att köpa i Umeå. Jag bestämde mig tidigt för att bara njuta och bara vara glad, om något skulle hända så skulle vi ta det då. Med facit i hand så gick det ju hur bra som helst!

Tre år senare har jag liksom inte samma partykänsla i kroppen varje dag. Livet kommer i kapp, man kommer in i den vanliga lunken och det där med att leva med varandra i nöd och lust har i alla fall för mig fått en större betydelse med åren. Det betyder verkligen något. När man står med vigselförrättaren är det ord som sägs och man tar dom till sig, men den där bekymmersfria dagen är det svårt att riktigt förstå innebörden av alla de vackra ord som sägs.

Tre år senare har vi hunnit uppleva både nöd och lust, av olika magnitud, och vi har lovat varandra att vi fortsätter den vägen. I nöd och lust. Det känns tryggt. Jag och maken.

5 kommentarer:

Miriam sa...

Men tack! Jag har funderat hela dagen på vad som är speciellt med den här dagen. Det är er bröllopsdag ju! Tårgripande fint inlägg! (skriver hon, tredje kvinnan från höger.)

S sa...

Miriam: Innan jag förstod "tredje kvinnan från höger". Tillslut så klickade det. Haha!

Jodå, den här dagen är allt lite speciell.

Frk S. sa...

Tårar i ögonvrån. Vackra du.

S sa...

Frk S.: Ojdå... Puss!

Anonym sa...

Vilken vacker bild! Du ser ut som en prinsessa från en vintrig sagovärld!