måndag 27 augusti 2012

Konsten att vara mamma

Idag har jag starkt ifrågasatt min förmåga att vara mamma. Är jag verkligen en lämplig kandidat till den posten? Oerhört tveksamt. Stubinen har varit extra kort idag och barnet är bara fyra månader. Jag förstår att det inte går att resonera med henne, men det är så sjuuukt frustrerande när hon inte somnar och allt hon behöver är sömn. Två timmar sömn inom tolv timmar är inte mycket när man är så liten... Hon har inte lyssnat på det örat.

Imorgon är en ny dag och då kan det hända att jag är mer lämplig. Men det känns lite tveksamt. Tyvärr. Kan hänga ihop med hennes småjobbiga nätter som tydligen har blivit en vana, precis när man trott något annat om henne. När man som vuxen inte får tillräckligt med sömn blir man dum i huvudet. Så är det. Det har jag lärt mig under de här fyra månaderna.

Men det här med att införa ett lämplighetsintyg vid hemfärd från BB kanske inte vore så dumt?

1 kommentar:

fia sa...

Tänk på att du är världens bästa mamma till Estrid!