måndag 6 augusti 2012

Men hjälp!

Vi brukar ha kräftskiva i vår stuga varje år (okej, vi har haft det två gånger...). Förra året var jag på smällen, så nubben uteblev för min del. Men det gick så klart lika bra ändå! Under den kräftskivan tyckte mannen att de som delar skivan med oss också skulle försöka sig på det här med att få barn och den här sommaren är vi tre barnfamiljer! Vi liksom outade att vi skulle ha barn innan de där 12 veckorna hade passerat, eftersom vi skulle ha skivan och jag inte skulle dricka nubben. Det skulle bara vara för uppenbart att något var lurt.

Hur som haver så vet jag inte när vi ska kunna klämma in en skiva här ute i år. Gick just igenom helgerna framöver och det är uppbokat till Oktober. Oktober! Jag får andnöd och blir stressad. Uppbokade till Oktober är hemskt.

Nu tänker vi på något annat! Typ hur vi ska undvika att bli blöta ikväll när regnet tydligen ska ösa ner. Det kan behövas en plan för det. En form av akutplan. 

Inga kommentarer: