torsdag 11 oktober 2012

Ibland har man bara röta

Som när jag och mamma besökt Nacka Forum och jag, preciiis innan jag gasar upp på motorvägen hemåt, inser att plånboken lade jag på biltaket när vi var på parkeringen.

En något omtumlad mor tar sig ur bilen, där vi står i den förbjudna vägrenen. Hon konstaterar, blek i ansiktet (å mina vägnar!), att den ligger kvar där på taket!

Tjohoo tänker jag glatt och minns att maken bara någon dag innan FÖRBJUDIT mig att lägga plånbok och mobil på biltaket.

Ibland har man bara röta! (Jag vet att man inte ska säga röta, men det kändes rätt.)

3 kommentarer:

fia sa...

Men så galet! Galet bra!

Omentjej sa...

Åh puh, grattis!! Vilken känsla!

(Varför ska man inte säga röta? Har jag missat något?)

S sa...

Omentjej: Röta känns inte som dagens ord bara. Användandet är säkert helt okej. Jag kände bara att jag föll tillbaka till långt bak i tiden när jag skrev det!