tisdag 13 november 2012

Jag och Friskis = Sant

Nu har jag varit och Mamma Core:at kroppen två tisdagar i rad! Det är jätteroligt. Nu vill jag utvidga vyerna och funderar på att lämna in barnet på barnpassning samtidigt som jag tar och tränar. För även om det går jättebra att ha henne med på mamma-passet så vore det mer avslappnande att inte behöva titta vem hon försöker knyta upp skosnörena hos, samtidigt som man gör utfall eller låtsaskastar en medicinboll. För att inte tala om duschningen efteråt... Det är TUR att grannen är med som kan hålla koll! Än så länge kryper hon inte supersnabbt och grannens pojk är still så till vida att han inte kryper ännu, så det går att vakta dom båda när en av oss duschar. Men snart är det nog full fart på båda två och då vet jag inte hur man gör där i omklädningsrummet??!

Men. Hur vet man att barnpassarna är bra? Eller. Jag tror att dom är det. Ska ringa ett samtal och höra mig för, sen ska jag nog ta tag i det där.

På tal om utfall var det en tjej i duschen efter babysimmandet som hade gjort hundra (!!!) utfall dagen innan. Jag blev helt matt. Hundra. Hennes bekant kontrade med att hon gjort tio men kanske skulle ta och öka nu då. Då svarade utfallerskan att hon fått feber på kuppen. Tror jag det, hade jag lust att säga bakom duschväggen. Men jag höll tyst och tänkte att vissa är mer galna än andra och man gör som man vill. Jag gör inga. Förutom när mamma core-kvinnan säger att jag ska.

Inga kommentarer: