torsdag 7 augusti 2008

Alltså OS.

Nu har ju OS smygbörjat, med fotbollen. Igår spelade Sverige mot Kina och förlorade. Nu pratar vi kvinnofotboll här.

Idag stannade jag till vid bardisken här på jobbet, när jag i vanlig ordning fyllde min vattenflaska med vatten. På bardisken ligger alltid dagens tidningar, SvD, DN och Di. Jag har säkert missat någon också. På framsidan av SvD och DN finns rubriker, rubriker om sveriges fotbollsmatch. Vad är då det intressanta?

Jo! SvD säger att Viktoria Svensson är den enda som kan rädda det svenska landslaget. Med citat som "Victorias smarta spel och tunga skott skulle behövas även i straffområdet". DN däremot tycker att Vickan måste petas. Det är tydligen det enda rätta.

Hur kan det bli så olika i en recension av en match, eller en spelare? Det tycker jag är intressant. Men kommer inte att ägna morgonen eller resten av dagen för att analysera det vidare! Jag konstaterar bara att det är intressant.

Inga kommentarer: