söndag 31 augusti 2008

I have a dream!

Eller förresten, två.

Dels att parfymdoften som lagt sig över hela lägenheten ska ge sig av. Den gör att jag inte kan andas. Inte kan jag vädra heller, eftersom höstkylan anfaller och gör mig iskall om skinnet in i märg och ben. Jag kan inte andas riktigt riktigt. Tur att vi ska ut en sväng, jag och sjuklingen.

Den riktiga drömmen är en bostadsrätt. Helst högt i tak, några rum, schysst kök med diskmaskin. Badrummet får gärna ha fint kakel av bästa kvalitet, där man faktiskt lyckats med färgkombinationerna. Gärna med tvättmaskin också och utrymme för att torka sin tvätt i badrummet och inte i vardagsrummet. Sovrummet ska vara så pass stort att man slipper hoppa över sin partner för att ta sig till sin säng. Garderober i massor som kan gömma allt skräp! En terass som är stor där man kan ha surströmmingspartajj i massor!!! Räcker nog så. Än så länge.

Inga kommentarer: