lördag 30 augusti 2008

Det är farligt att shoppa.

Medan sambon var hemma och kurerade sig begav jag mig ut på shoppingtur för att finna den perfekta vinterstöveln. Detta årliga problem. Det slutar med att jag letar hela vintern utan att finna den. Förra helgen hann jag se en glimt av det som antagligen blir årets stövel. Twiggy. De står i min hall numera. Fortfarande i kartongen, men de står där. Jag har hittat ett par stövlar. Det va länge sen. Ska firas med en vitaminbomb i form av fruktsallad!

Samtidigt som jag befann mig bland affärerna passade en man på att slå mig med dennes nyinköpta gardinstång. Han vände sig mot mig och slängde arga och irriterade blickar på mig. Som om jag var ivägen för han och hans familjs framfart. Ursäkta, jag gick rätt fram på en gata, det är du som går och svingar din stång med andras liv som insats!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga du!