lördag 15 september 2012

Bröllopspresent


Ganska ofta önskar sig brudpar pengar eller presentkort i bröllopspresent. Helt förståeligt, men lite trist att ge kan jag tycka. När jag själv gifte mig önskade jag mig detsamma.

Vi är på bröllop idag och då gjorde jag en pengapresentbukett. Mycket enkel att skapa! Först köper man sig en bukett, alternativt blommor att göra en egen bukett av. Sedan viker man sedlar så att de blir blommor och sticker ner dem i buketten. Det tycker jag är ett lite roligare sätt att ge bort pengar!

Jag grämer mig dock över att vi inte växlade svenska sedlar till Nya Zeelands-pengar och gjorde blommor av sådana sedlar (jag har ingen aning om vad man har för valuta där..?). Det är dit bröllopsresan går lite senare i år. Dåligt att vara efterklok!

2 kommentarer:

Therese sa...

Fantastiskt fin bukett! Tack igen! ;)

S sa...

Therese: Varsågoda!