torsdag 6 september 2012

Självklar lyx?

Det här med att duscha har ju, som jag säkert skrivit, inte varit någon självklarhet för mig i fyra veckor.

Under mina fyra veckor fick jag ta mig EN ordentlig dusch. En! Annars har jag haft Estrids tvättlappar och gnuggat mig ren här och där. Passade på att ta den ordentliga duschen när vi skulle på bröllop för ett par veckor sedan.

Fördelen med att endast få duscha ordentligt med flera veckors mellanrum är att när man väl tar den där duschen är den så uppskattad att man knappt vet hur man ska reagera. Gråta? Hoppa jämfota? Skratta högt? Det är värsta lyxen!

Tror att jag tappade ett kilo i vikt bara av gamla hudavlagringar som låg och skräpade på min kropp.

Tänk på det nästa gång ni duschar. Det är en lyx att kunna hoppa in där under strålarna varje dag och tvätta av sig!

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Stackars stackars dig, så fruktansvärt det du råkat ut för!! Kram på dig!

S sa...

Omentjej: Tack så mycket! Det har inte varit roligt alls faktiskt...