torsdag 12 maj 2011

Rum

Jag läste precis i nättidningen Shortcut: Längtar du efter eget rum, en frizon från kollegornas ständiga pladder? Nu får du stöd i forskningen, som visar att arbetsplatsens utseende påverkar vår hälsa. Allra sämst mår kontorslandskapsråttan.

Jag svänger i den här frågan. Om vad jag vill. Vissa dagar går det superbra med landskap. Andra dagar är det fruktansvärt. Jag tror på den gyllene medelvägen. Ett rum för kanske fyra personer istället för 22, det vore nog ultimat.


2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag skulle vilja ha ett eget rum här hemma, gärna ljudisolerat... På jobbet är vi just fyra som delar rum, och för ett migränmonster som mig är det helt klart tre för många. Innan jag blev migränig tyckte jag att det var bra för det mesta, lite beroende på vilka jag delade rum med.

S sa...

Ponder: Ja, jag kan tro att det är tre för många...huvva!

Men jag skulle gärna sitta med tre andra. Vi ändå mest på möten hela tiden..