lördag 28 maj 2011

Stackars vår styrelse

Om det är något jag lovar att jag aldrig ska gå med i under tiden som vi bor här i alla fall, det är att gå med i vår bostadsrättsförenings styrelse. Herreminje vad dessa människor får slita och ta skit. Inget dom gör verkar vara tillräckligt bra enligt några få medlemmar.

Vi är en gigantisk förening. Strax över 350 lägenheter. Det är även en del företag och restauranger som hyr lokaler av oss.

Jag har ju bloggat om fasadrenoveringen som pågått i en hel evighet och muttrat över att bo i ett mjölkpaket och obefintlig ventilering. Men alltså resultatet! Det var värt all syrebrist i världen! Det är ju så fantastiskt fint. Jag är skitnöjd och jag kan förstå om mina föreningsmedlemmar är rädda för att bli inplastade under sommarmånaderna. För det blir säkert inte behagligt. Men alltså skärp er har jag lust att säga på forumet. Lite vett i skallen verkar saknas hos vissa och det är alltid samma personer. Ikväll har jag läst följande:

Medelem M: Ordförande, som vanligt är du väldigt informativ :) Du kanske skulle kunna höra dig för om vad planerna är för varje hus och sen meddela det till oss hyresgäster, för det verkar finnas frågor och funderingar som du märker. Många har inte ens tillgång till dator. Lyft rumpan ur stolen och gör något !

Ordförande: M, rumpan är luften betydligt mer än du verkar förstå, lägger ner ca 20 timmar i veckan på föreningsarbetet för att hjälpa dig och andra för att få en så bra ekonomi och boendemiljö som möjligt. Bara i dina problem har ja lagt ner mer än 10 timmar under 2011 och lika mycket tid från vår förvaltare. Trist att du inte uppskattar det.

Hejja ordförande! Jag har tagit bort namnen på personerna för det kändes onödigt att posta här. Det medlem M och fler med honom som tjatar om att man vill veta mer kring planerna när det gäller renoveringen. Gång på gång på gång så måste ordförande skriva att han inte vet. Ingen i styrelsen vet. Man måste höra av sig till entreprenören. Det är en omöjlighet för en styrelse att ha detaljkoll på ett gigantiskt fasadrenoveringsprojekt. (Vad det är för svårt att förstå i det, det vet jag inte). Men jag vet att man bara fortsätter att gnälla. Det finns inget slut...

Jag skulle bli så trött och så grinig om jag var med i denna styrelse. Jag sitter och filar på ett peppinlägg till dessa hjältar. Dom som bryr sig och lägger ner sin privata tid på att jag ska ha det så bra som möjligt. Jag undrar varför medlem M inte ber att få vara med i styrelen när de söker fler som vill engagera sig. Är man så missnöjd är det väl bara att kavla upp ärmarna och sätta igång med grovarbetet, eller?

2 kommentarer:

Marcus sa...

Gör det! Ett peppinlägg till styrelsen alltså. Det är de värda!

S sa...

Marcus: Redan gjort!