måndag 30 maj 2011

Såpoperan

Nu har jag skrivit ett inlägg mer på föreningsforumet än jag tänkt från början. Först skrev jag:

Jag tycker att vi ska vara glada över vilket fantastiskt arbete dessa människor utför för oss på sin privata tid. När du och jag kanske sitter och tittar på TV, planerar grillfest eller sitter på en solig uteservering efter arbetet, så sitter dom och kliar sig i huvudet och försöker få en bra ekonomi i vår förening, tar in offerter för att få en så bra och ekonomisk deal som möjligt för att våra fasader ska bli fina igen. Jag har varit inplastad i ca sex månader och ja, jag har klagat över livet i en mjölkkartong och syrebrist, men resultatet är ju fantastiskt! Helt klart värt det.

Skärp er! Om ni tycker att styrelsen är så fruktansvärt dåliga så får ni väl ta och tjuren vid hornen och gå med själva. Då kan ni påverka och se själva hur enkelt det är att betjäna 350+ medlemmars vilja och önskemål. Det är ju omöjligt att alla ska vara nöjda hela tiden. Jag har för mig att det suttit en lapp uppe ganska länge i trapphusen där de önskat få fler/nya styrelsemedlemmar.

Jag har svårt att se att någon av dom tar ett beslut för att jävlas med oss i ren illvilja, när de inte anser att man kan byta ut en tvättmaskin, fixa bättre trorkrum eller ha detaljkoll på renoveringen och de som ansvarar för det arbetet. Eller avloppsspolning heller för den delen.

Styrelsen -Jag tycker att ni gör det bra! Jag (och maken) är jättenöjda med er. Jag hoppas att ni ska orka även i fortsättningen!

Självklart kommer svaret från medlem M inom några timmar. H*n hann väl sova lite först. Men människan svarar:

Inplastad i 6 månader? Det låter ju som föreningen gör ett bra jobb då!

Då brister något inom mig. Jag blir skogstokig, jag kan inte behärska mig. Jag skulle vilja leta upp denna jubelidiot och prata personen till rätta. Men istället svarar jag:

Mig veterligen finns det ingen styrelse på jorden som kan styra över vädret. Det råkade bli vinterväder som inte gjorde det möjligt för byggubbarna att jobba med fasaden. Så här kan vi nog inte skylla på styrelsen faktiskt.

Det känns också som att det vore lite hål i huvudet att ta ner plasten under tiden som det pågår en vinter när man väl fått upp eländet! Jag kan tänka mig att vårt hus blev inplastat längre än tänkt och längre än många andra hus kommer att vara, just på grund av vädret.

Hellre att man tar det säkra före det osäkra och inte jobbar, för att inte riskera att fasaden är ful snart igen, än att leva mjölkförpackningnslivet inom några år igen, för att det måste göras om pga att man arbetat när förhållandet inte var perfekt. Men det är ju min åsikt.

Jag står fast vid att man får ta och anmäla sitt intresse att arbeta i styrelsen om man är missnöjd. Den dagen jag inte anser att styrelsen gör ett tillräckligt bra jobb enligt min åsikt, eller då jag tycker att föreningen tar skada av styrelsen kommer jag att engagera mig. Men så länge det känns bra så är jag bara sjukt tacksam att någon orkar engagera sig för min skull, på sin privata tid.

Jag blir så arg att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Men nu går jag och sover. För övrigt kontaktade ordförande mig och tackade. Det var ju trevligt!

4 kommentarer:

Marcus sa...

Alltså, jag blir upprörd så jag förstår verkligen hur du känner dig. Vilken knäppgök!

Philip sa...

Jag funderade på att skriva "Jag vet var ditt brevinkast bor", men jag gjorde det inte.

Miriam sa...

Galet! Bra gjort dock av dig!

Therese sa...

Bra gjort!