måndag 8 augusti 2011

Dalarna i bilder


Anledningen till att vi åkte till dalarna var för att besöka Dalhalla där ingen av oss varit, varken vi eller grannarna. Så någongång på försommaren bokades biljetter till en konsert som var Salems Al Fakirs enda konsert denna sommar (!). Och den första konserten sedan mars. Det var slutsålt och tokregnigt. Men vi höll värmen och det var super!

Vi besökte loppisar. En hel del. Jag räknade faktiskt inte antalet, men skulle säkert kunna göra det så här i efterhand. Men det har jag inte gjort. Min man och grannmannen var trött på loppis efter de två första. Men vi gjorde några fynd! Dock inte tallriken på bilden. Det är mamma och pappas gamla porslin som gnisslar något förfärligt, men som inte påverkade vår familj, bara besöarna. Festligt!

Vi åt också. Massor och mest hela tiden. Hotellfrukostar, bufféer, pizza/falafel/sallad, glass, godis, nötter och fika. Men det är väl som sig bör på semestern?

Vi gick i mål också! Men just precis här är det grannarna som passerar mållinjen.

Sen var vi till Sågmyra och shoppade jeans, en grå t-shirt och en bok om rymden. Samt träffade baristan och författaren till en av de bloggar jag läser dagligen och som jag uppskattar att jag fått kontakt med igen!

Både jag och min man var lite uppspelta inför detta tillfälle. Det slutade lyckligt! Baristan bjöd på latte av det bästa slaget - den höll värmen ner till botten av glaset. Vi hann dock inte prata så mycket som jag önskat. Men så är det när man är vuxen och måste sköta jobbet. Men vi hoppas att han kanske tar sig till Stockholm någon gång så att vi får ses igen. Kanske även hans fru! VÄLKOMNA!

3 kommentarer:

F. Timeus sa...

Hon frun, hälsar att hon gärna åker till stockholm för att träffa er - och jag med. Och jag är glad att ni gillade latten. (Jag är lite självkritisk och tycker kanske att det var lite mycket bubblor i mjölken, men det ska jag kanske inte säga såhär? Har jag sagt att jag var lite nervös och spänd på ert vip-besök som verkligen gjorde min dag? Och kramen var meningen att vara varm och inte kallsvettig. Basånivet.

grannarna sa...

Tack för i helgen!

S sa...

F.Timeus: Haha! Kramen kändes inte kallsvettig tok. Jag blev bara så förvånad att du inte var varm, för det var vi och vårt tempo var inte närheten av ditt!

grannarna: TACK själva!!!