måndag 8 augusti 2011

Iiiih!

Jag har ju varit i dalarna i helgen och sista dagen regnade det som om det inte regnat på hela min semester (vilket är helt sant förutom någon bildag i norge!) och jag var tvungen att få ALLT missat regn i en klump. Hur som så tror jag att det där regnet liksom regnade in hösten. Nu är det kanske många av er som får ryckningar i ögonlocken och kanske slutar läsa och tänker att den där människan verkar inte riktigt rikti'n. Men jag har några tecken:

1. Vi har haft vädringsfönstret öppet i helgen, den finns ovanför vår balkongdörr. Även vårt köksfönster lämnades öppet. För att skapa korsdrag. Istiden är numera inneboende i lägenheten. Dessutom kan jag inte gå och stänga det där vädringsfönstret, för jag sitter PÅ mina fötter för att de inte ska bli isbitar.

2. Utanför balkongfönstret finns ett stoort träd. Med GULA löv!!? Redan?

3. När jag parkerat bilen på vår parkering efter helgen och gick till lägenheten, kanske 200 meter så trodde jag att jag hörde ljud bakom mig. Det är en ganska mörk promenad och på just den lilla sträckan är jag ganska skvätträdd. När jag hör ljudet vänder jag mig om för att se om det är någon där. Ingen alls faktiskt. Däremot promenerar jag på hur mycket gula löv som helst som ligger på backen! What? Jag säger det igen: Redan?

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Jag började också ana höst efter helgens regn. Tror den är på gång men jag sörjer inte, hösten är fin. =)

S sa...

Omentjej: Jag tycker egentligen också om hösten. Men det kom bara så plötsligt!

För dig som är ledig mest hela tiden numera kanske det inte spelar så stor roll heller. Men kontorsarbete vintertid är ju verkligen träligt...