måndag 8 augusti 2011

Jag trodde att jag hade hittat rätt

I en inredningstidning hittade jag en tapet som heter Tiny Tree och tydligen finns den hos Photo Wall. Förvånande nog är det en fototapet. Jag undrar varför? Det är små träd (granar?!) i form av korsstygn i olika färger. Det måste väl gå att skapa en vanlig tapet med det mönstret tänker jag. För att få ner priset en smula.

Det som fick mig att välja bort den, var att träden tunnas ur ju längre upp man kommer. Det blir färre och färre. Jag ville ha tapeten i vårt sovrum, men det betyder att de flesta av träden kommer att döljas bakom en stor säng och sängavel (om vi någonsin lyckas få en sådan) och garderober. Då är det ju rätt bortkastade pengar.

Jag får börja en ny jakt på tapet. Sen ska jag bara förankra det här med att tapetsera om i sovrummet hos maken också. Det är liksom inte riktigt spikat i sten där...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Anledningen till att den inte går att skapa som en vanlig tapet är nog just att den tonar ut. Men den är väldigt fin!

S sa...

Anonym: Precis, så är det nog! Andra tapeter är ju också mönsterpassade, men det klart då är det med några centimeters mellanrum som mönstret återkommer.

Jag får hitta en annan vägg för Tiny Tree!