onsdag 10 augusti 2011

Semestergöra

Jag har inte dokumenterat någonting, men jag har jobbat på här hemma, det har jag.

Jag har bland annat sytt fast ett band på en gardinlängd, eftersom det visade sig att upphängningen inte alls var som jag trodde när jag öppnade förpackningen idag. Jag köpte gardinerna i slutet av maj. Men nu är bandet på plats och jag har även fållat gardinen. Observera att jag bara har gjort en än så länge.

Den andra nyttiga saken som jag gjort är att jag kapat en rullgardin. Det trodde jag inte ens var möjligt, men nu är det gjort. Det tog lite tid, men jag gjorde det. Det visade sig i början på juli att rullgardinen jag köpte i slutet på maj hade precis samma bredd som den bredd vi satt upp gardinstängerna på. Hejja oss!

Sen gjorde jag klart efterdyningarna från en avfrostning av frysen också.

Inga kommentarer: